امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 http://vahidvaka.cloob24.com
0

 

کودهای شیمیایی

عناصر مورد نیاز برای ر شد وتکامل گیاه:

عناصرغذایی برای حفظ فرآیند های فیزیولوژیکی کنترل کننده رشدوتکامل ضروری هستند. بنابراین درک اصول تغذیه گیاهان زراعی بخش مهمی از تولیدمحصولات زراعی و باغی است.

نیتروژن، فسفر،پتاسیم، کلسیم و منیزیم، از عناصر اصلی کنترل کننده رشد و تکامل گیاه هستند. این گروه، عناصر پرمصرف نامیده می شوند.

عناصری همانند مس، روی، کلر، منگنز، آهن و. که به مقدار کم مورد نیاز هستند عناصر کم مصرف نام دارند. نیاز کم گیاهان به عناصرکم مصرف را می توان به علت مشارکت این عناصر در واکنش های آنزیمی و شرکت در اجزاء هورمون های گیاهی دانست، این عناصر کمتر در اجزاء عمده گیاهی مثل بافت های ساختمانی و پروتوپلاسمی وجود دارد. کمبود این عناصر می تواند موجب نقصان رشد وتکامل غیر طبیعی شود و ممکن است رشد موجوداتی راکه از چنین گیاهانی تغذیه می کنند مختل نماید.       

 استفاده از  کودهای بیولوژیک در کشاورزی از قدمتی برابر کشاورزی برخوردار است ولی در گذشته ای نه چندان دور تمام مواد غذایی مورد مصرف انسان با استفاده از چنین منابع ارزشمندی تولید می شده است. اگرچه کاربرد کودهای بیولوژیک به علل مختلف در طی چند دهه گذشته کاهش یافته است ولی با توجه به مشکلاتی که مصرف بی رویه کودهای شیمیایی به وجود آورده است، استفاده از آنها در کشاورزی مجدداً  مطرح شده است. بدون تردید کاربرد کودهای بیولوژیک علاوه بر اثرات مثبتی که بر کلیه خصوصیات خاک دارد، از جنبه های اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی نیز مثمر ثمر واقع شده ومی تواند به عنوان جایگزینی مناسب برای کودهای شیمیایی باشد. در حال حاضر نگرش های جدیدی که در ارتباط با کشاورزی تحت عنوان کشاورزی پایدار، ارگانیک وبیولوژیک مطرح می باشد به بهره برداری از چنین منابعی استوار است

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه